Master Data Management systeem overschrijdt grenzen

Artikel

“Het centraal kunnen beheren van data lijkt het ultieme doel van een Master Data Management systeem, maar wij zien dat anders”, aldus Erik Greefhorst, CEO van Abacus en het brein achter MDM systeem Beeyond.

Wereldwijd

Het overschrijden van grenzen neemt Greefhorst zeer serieus, zo blijkt. “Grenzen vervagen, zo ook bij Beeyond. Dit MDM systeem is 100% flexibel en kan exact zo ingericht worden als de klant dat wil. Er kunnen onbeperkt over en weer relaties gelegd worden tussen verschillende entiteiten (tabellen), dat is uniek. Ook kan op ieder attribuut (veld) validatie worden ingesteld, kan de inhoud van attributen berekend of samengesteld worden op basis van inhoud van andere attributen en kunnen automatisch datafeeds verzonden worden, bijvoorbeeld naar online marktplaatsen. Dit scheelt enorm veel tijd en maakt onder andere de vele Excel sheets binnen organisaties overbodig. Het ultieme doel van een MDM systeem is mijns inziens dan ook het minimaliseren van tijdrovende datamutaties en het geautomatiseerd delen van data. ”

Beeyond is sinds 2012 in ontwikkeling en wordt voortdurend doorontwikkeld. Het systeem is cloud-based en loopt hiermee voorop in de markt. “Wij bieden Beeyond aan als SaaS oplossing en dit heeft vele voordelen. Zo hoeven organisaties geen rekening te houden met hoge initiële investeringen en is de data online beschikbaar. Vorig jaar tijdens de Webwinkel Vakdagen liet de expertgroep PIM van Shopping2020 zien dat zij voor het jaar 2020 cloud-based systemen met templates verwachten. Wij bieden dat nu al.”

Om ook letterlijk de grens te overschrijden neemt Beeyond in februari 2016 deel aan de vakbeurs voor Retail Technology in Düsseldorf. “Tijdens deze beurs richten wij ons op potentiële partners die Beeyond voor hun klanten gaan inzetten als Product Informatie Management systeem. We werven momenteel partners binnen Nederland om Beeyond verder in de markt te zetten, vanaf februari gaan we dit wereldwijd doen.” aldus Greefhorst.