Op=Op Voordeelshop

Artikel
OP=OP Voordeelshop

 

“Ik was erg verrast over de mogelijkheden die Beeyond biedt met het bijbehorende prijsmodel.”Dion Fokkema, E-commerce manager bij Op=Op Voordeelshop

‘De vriendelijkste discounter’ en ‘Goedkoper in A merken’, is waar Op=Op Voordeelshop voor staat. Deze organisatie is met 128 winkels en een zeer ruim assortiment drogisterij-artikelen, wasmiddelen en reinigingsproducten een van de snelst groeiende retailers van het moment. De organisatie won in 2011 de nationale prestatie award en heeft eind 2015 een geheel nieuwe en frisse huisstijl aangenomen. Kortom; een organisatie die flink aan de weg timmert en vooruit wil.

Download de referentiecase van Op=Op Voordeelshop

 

Zij werken met Beeyond

Binnen de organisatie is Dion Fokkema verantwoordelijk voor E-commerce. Het team van marketing en e-commerce werkt tegenwoordig dagelijks met Beeyond.

“We brengen bijna elke week een folder uit en we zien in Beeyond duidelijk welke producten in de acties mee gaan en welke producten ook zodanig op de webshop moeten komen. Ook hebben we inzicht in welke producten nog informatie missen die we nog aan moeten vullen.

We verzamelen binnen Beeyond alle informatie van leveranciers en dat werkt goed. Daarbij gaat binnenkort de door Abacus verzorgde koppeling via Dovetail met onze externe dataleverancier Brandbank helpen om de informatie goed uit Beeyond te halen, te verrijken bij Brandbank en weer terug in Beeyond te krijgen.”

Probleem: Data kon niet compleet binnen één systeem beheerd worden.

Oplossing: Met Beeyond als PIM systeem kan alle productinformatie die aangeleverd wordt door leveranciers binnen één systeem beheerd worden.

 

De probleemstelling

Binnen Op=Op Voordeelshop werd alle productdata aangeleverd door leveranciers en verwerkt binnen het Warehouse Management Systeem (WMS). Binnen dit systeem kon echter niet alle informatie opgeslagen worden, zoals bijvoorbeeld korte en lange omschrijvingen, diverse afbeeldingen, product attributen en marketing informatie.

Dat was echter wel noodzakelijk voor de nieuwe Magento 2 webshop die gelanceerd zouden gaan worden. Begin 2016 klopte Dion Fokkema daarom aan bij Abacus met de vraag om een offerte voor implementatie van Beeyond uit te brengen.

“We hebben ruim 4.000 producten en openen elke week een nieuwe winkel. We verwerkten de data in ons WMS systeem, maar daar konden we niet alles in kwijt. Nu verzamelen en verrijken we alle productdata in Beeyond en dat werkt veel flexibeler en efficiënter.”Dion Fokkema, E-commerce manager bij Op=Op Voordeelshop

 

Het doel

Centraal en overzichtelijk beheren van productdata en deze kunnen verrijken middels een koppeling met externe dataleveranciers zoals Brandbank.

De oplossing

Beeyond heeft als Product Informatie Management systeem een enorme veelzijdigheid. Met name de krachtige functies binnen Beeyond zijn van grote waarde voor Op=Op Voordeelshop. Zoals bijvoorbeeld het in bulk kunnen muteren van data, het sorteren en zien welk informatie mist en het snel kunnen selecteren van de informatie die naar de webshop moet.

 

Dion Fokkema licht toe:

De keuze voor Beeyond

“We hadden al heel goed in beeld waar een PIM systeem voor ons aan moest voldoen. Ik was al in gesprek met twee partijen, maar het was duidelijk dat de prijs dusdanig hoog was dat het niet binnen ons budget paste. Toen kwam ik Beeyond tegen en ik was verrast te zien wat Beeyond biedt met het bijbehorende prijsmodel.”

Implementatie van Beeyond

“Ik heb het implementatietraject als zeer positief ervaren. Het was een kort traject van nog geen 2 maanden, waarbij ik erg tevreden was over de snelheid waarmee jullie projectmanager reageerde, dat werkte erg prettig. Verder denk ik dat het traject vooral zo kort was omdat wij goed wisten wat we zochten in een PIM systeem en het intern goed hadden voorbereid.”

Alle data binnen één systeem

“Het is zeer prettig dat we alle data binnen één systeem kwijt kunnen. Zowel de productomschrijvingen als de productfoto’s, video’s en ook de ingrediënten van artikelen. Wat ook erg handig is, is dat we bepaalde artikelen samen kunnen voegen om deze als één product te verkopen. Hierbij kun je denken aan cadeauartikelen met moederdag. Wij zien een PIM systeem echt als een must voor de toekomst.”

 

Belangrijkste voordelen die zijn behaald

+ Alle data staat gestructureerd op een plek.

+ Ook foto’s en video’s staan gewoon bij de productdata, niet ergens in een aparte map.

 

De volgende stappen

Het is te merken dat het efficiënter werken in de smaak valt, want eind 2016 oriënteert Op=Op Voordeelshop zich bij Abacus ook op het applicatie-integratie systeem Dovetail.

Deze zorgt ervoor dat data uit Beeyond opgehaald wordt, in het systeem van de externe dataleverancier Brandbank gezet wordt alwaar het verrijkt wordt. Dovetail haalt de data dan weer op en zet het klaar voor een automatische import door Beeyond. In de toekomst kan Op=Op Voordeelshop hier nog meer content leveranciers aan koppelen.

 

Wil je zien hoe Beeyond werkt? Vraag nu een demo aan